вторник, 9 май 2017 г.

Интервю с издателство SkyPrint

Здравейте!♥ Днес съм тук с интервю, с управителя на изд. "Скайпринт", което мисля, че издава наистина страхотни книги, но и не само. Както и за напред определено ще ни радват, със страхотни заглавия. Благодаря им, за отделеното време и отзивчивостта!
❀❀❀

1.Разкажете малко за вас и издателството. -Издателство „Скайпринт“ е основано през 2004 година и до днес с нашето лого са излезли около 150 книги. Бяхме изпуснали най-добрите времена и се налагаше да се опитаме да бъдем по-бързи и по-ефективни от останалите, за да наваксаме. Благодарение на екипа, които успяхме да създадем, сега като погледна към последните 13 години, мисля че сме свършили чудесна работа. А колкото лично до мен, докато се усетя, страстта ми към литературата стовари върху раменете ми бремето на управител на издателство с тежки отговорности, заменили безгрижното удоволствие от четенето.

2.Какви жанрове предимно издава вашето издателство? -Не сме фокусирани върху един или няколко жанра. Издаваме всичко, което смятаме че ще е интересно или полезно за читателите. Последната ни книга е любовен роман, в момента работим върху авторитетно ръководство по английска граматика, след него ще пуснем фентъзи за тийнейджъри, а после няколко класически книги за мотивация и самоусъвършенстване. При нормални обстоятелства това би била самоубийствена политика за сравнително малко издателство, но водени от опита ни и желанието да представим най-доброто на читателя, засега успяваме по този начин.

5.Как подбирате кои автори и заглавия, да издадете? -Според това, дали книгите им са наистина добри. Един фикшън, трябва да има висока художествена стойност, в останалите случай книгата трябва да учи на нещо ново и полезно. Звучи просто, но всъщност е адски трудно. 4.Колко време отнема процеса, на издаване на дадена книга? -Съвсем схематично – преводът, редакцията и останалите процеси отнемат няколко месеца. Но има много други обстоятелства и условия, които трябва да бъдат съобразени – подходящо време за издаване, графикът на издателството и т.н.
5.Пред какви пречки, може да се изправи едно издателство? -Пред всички, които можете да си представите, и още много други. Лош подбор, лоши преводи, лоши корици, неадекватен маркетинг, финансов дефицит, малък пазар, проблеми с разпространителите... 6.Имате ли любими книги, от тези които сте издали? -„Червената къща“ на Франчреска Марчиано, „Играта“ на Кийт Стюарт, „Съществува ли дядо Коледа?“ на Ерик Каплан, „Пощальонът винаги звъни два пъти“ и „Двойна застраховка“ на Джеймс Кейн.


7.Кои от вашите издадени книги, препоръчвате горещо на читетелите? -Която и да вземете от горните книги няма да сбъркате. А, и „Бог и гадното копеле“ на Георги Савов. 8.Какво можем да очакваме от вас в издателски план, тази година? -Изключително силни заглавия. Последната книга на Анди Андрюс, нов неиздаван ръкопис на Симеон Радев, едно разкошно фентъзи на Холи Блек, още две еротични кримки на Силвия Дей. Има още много, но засега се налага да го запазя в тайна. 9.Какви съвети бихте дали, на хората които биха искали, да се занимават с Книгоиздаване? -Да не се захващат, ако не могат да бъдат максимално отдадени на работата си, защото тази дейност става все по-трудна. И второ, да следят и да се опитват да разберат вкуса на читателите, всичко останало е занаят, който се учи. 10.Има ли още нещо, което искате да споделите с читателите? -Да не обръщат прекалено голямо внимание на рекламата. Ако четат книгите, които четат останалите, неминуемо ще мислят като тях.

❀❀❀
Facebook; SkyPrint BOOKS
Instagram; skyprintbooks
Онлайн Книжарница; http://www.skyprintbooks.com/

6 коментара:

  1. Въпросите са особено интересни, но онова, което ме впечатлява са отговорите. Наистина. Особено що се отнася до отговора на въпрос №9. Не знам дали ще получа отговор, но... Аз точно за разбирането изпаднах в една доста неловка ситуация. Затова питам- според вас (въпросът е към всеки, който има отговор за себе си) разбирането еквивалентно ли е на приемането?

    Питам, защото за мен лично не е. Мога да разбирам нещо, но това не ме принуждава да съм съгласна с него. Разбирането допуска НО. Ами приемането?

    Чудесно интервю, браво. Въпросите са кратки и ясни, което е радост за окото. :))
    Въпрос към блогъра: Кои книги издадени от skyprint си чела? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да разбираш, да узнаваш вкуса им, всеки харесва различни жанрове и трябва издателите да издават това, което се харесва на читателите.
      Благодаря ти!
      Книгите които съм прочела са, "Страхувам се...и все пак ще го направя" Д-р Сюзан Джефърс, "Седемте решения"-Анди Андрюс, "Съществува ли Дядо Коледа"-Ерик Каплан, "Три метра над небето" и "Искам те"- Федерико Моча, и ще има още много, които ми предстоят да прочета.

      Изтриване
  2. Поздравления за оригиналната идея за пост, за мен беше особено интересно да погледна през призмата на един книгоиздател. За нас, читателите, е лесно- отиваме и се вземаме книга, която ни грабва вниманието, но книгоиздателите имат много повече работа, отколкото си мислим.
    Отговорите на издателството са страхотни, особено на 10-тия въпрос. Накара ме да се замисля и всъщност наистина са прави.
    Искам и да те поздравя за въпросите, които си им задала! Кратки, ясни е добре формулирани.
    Браво! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря! Аз като читател, винаги ми е било интересно да видя гледната точка на издателите, и да имам шанса да задам въпросите, които ме интересуват! :)

      Изтриване
  3. Много ми хареса този пост! Трябва да има повече такива :)

    ОтговорИзтриване